Rozwijanie zdolności manualnych u dzieci przyczynia się do
rozwoju motoryki małej. Manipulacja przedmiotami,
dopasowywanie kształtów, kolorów i tekstur stymuluje wyobraźnię
i zachęca do eksploracji. Poprzez rozwijanie zdolności manualnych,
dzieci uczą się również rozwiązywania problemów i myślenia poza
schematami, co może być cenne w ich przyszłym życiu. Mózg bardzo
lubi zajęcia artystyczne czy rękodzielnicze – czerpie z nich
przyjemność. Działanie twórcze oraz naoczność i efektu aktywizują
ośrodek nagrody, a ten uwalnia substancje neuroprzekaźnikowe
odpowiedzialne za poprawę nastroju. Przecież samodzielnie
wykonany rysunek, bransoletka, ozdobiony koń, namalowany motyl to
wyzwanie ukończone z sukcesem. Działanie twórcze angażuje prawą
półkulę odpowiedzialną za kreatywność oraz emocje. Zajęcia manualne
są sprawdzonym sposobem na pokonanie smutku, stresu, ale też
pomagają się wyciszyć i poprawić relacje z innymi.
Kiedy dzieci mają okazję eksperymentować z różnymi przedmiotami i
technikami, stają się bardziej niezależne w swoim odkrywaniu i
zdobywaniu nowych umiejętności. Dają im to również pewność siebie i
poczucie osiągnięcia, gdy widzą efekty swojej pracy. Samodzielne
tworzenie czegoś, od podstaw do końcowego efektu, rozwija
umiejętność planowania, organizacji i samodyscypliny.
Z tym trudnym zadaniem autoprezentacji i zachęcenia do wykonania
ćwiczeń zmierzyły się na początek dziewczynki. Należy zaznaczyć, że
samodzielnie przygotowały i przeprowadziły zajęcia.
Pierwszą odważną była Weronika. Nauczyła koleżanki jak wykonać
poruszające się kolorowe robaczki. Marcelinka zaprezentowała swoją
pasję do koni i nauczyła koleżanki wykonania kreatywnych ilustracji
koni i wielu sposobów na ich rysowanie i ozdabianie. Rita i Kasia
podzieliła się swoją pasją do robienia własnej kreatywnej biżuterii,
a Lenka odkryła świat cudownych kolorowych motyli.
!!! Wszystkie za kreatywne zajęcia zostały nagrodzone brawami
i oceną CELUJĄCĄ z edukacji plastycznej,
a efekty ich pracy oceńcie sami !!!