KRONIKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANA PAWŁA II W SANOKU


194 |  ZAOPIEKUJ SIĘ MNĄ - projekt edukacyjny w klasie 2b...

STRONA GŁÓWNA

Od środy 17.03 do piątku 19.03 uczniowie klasy 2b mieli nie lada wyzwanie.

Każdy miał za zadanie przynieść jajko ugotowane na twardo W NIENARUSZONEJ SKORUPCE! Pracowaliśmy metodą projektów. Na czym ona polega? Istotą projektu było zadanie do wykonania wymagające praktycznego działania. Dzieci wspólnie z wychowawczynią - p. Sabiną Kurasik, Rodzicami mieli możliwość zaplanowania, wykonania i prezentacji przedsięwzięcia, które musieli wykonać w określonym czasie.

Metoda projektów jest uznawana za jeden z najbardziej efektywnych sposobów pracy z dzieckiem.

Celem tego projektu było:

--- położenie nacisku na aktywność dziecka,
--- nauka samodzielności, opiekuńczości, odpowiedzialności i empatii,
--- zbliżenie tego, czego dziecko się uczy, do życia przez problemowe ujmowanie materiału, tj. odrzucenie usystematyzowanych logicznie treści programowych na rzecz samodzielnego dochodzenia do wiedzy w trakcie rozwiązywania problemu.

Każde dziecko przyniosło jajko (swojego podopiecznego) do szkoły, nadało mu imię, przykleiło oczka, nos - stworzyło postać. Zadanie polegało na tym, aby dzieci WSZĘDZIE zabierały ze sobą swoich podopiecznych. Mieli również pewne zadania do wykonania, m. in.:

- jajko zabierać codziennie do szkoły, uważając, żeby nie stłuc skorupki, należało zadbać o zabezpieczenie jajka,
- jajko zabierać idąc z rodzicami, np. do sklepu,
- należało choćby raz wyjść na spacer zabierając ze sobą podopiecznego (do lasu, parku, ogrodu, na plac zabaw),
- będąc w domu dziecko musiało pamiętać, aby jajka nie zostawiać samego.

Wszelkie wymienione zadania należało udokumentować zdjęciami. Jeśli jajko się stłukło (bo i tak się zdarzyło), osoba odpadała z gry. To też uczyło przegrywania :) nie było możliwości zamiany jajka lub podmiany go, bo na każdym była pieczątka wychowawczyni. Cały w tym sens, że dziecko miało dbać o te konkretne jajko. Projekt ten nauczył dzieci brania odpowiedzialności za: druga osobę, zwierzątko, rzeczy... Wyrabiamy takim sposobem nawyk pamiętania o tym, że jesteśmy za kogoś lub coś odpowiedzialni.

Dzieciom zadanie bardzo przypadło do gustu i, mimo, że zakończyliśmy projekt w piątek, uczniowie stwierdzili, że będą sobie kontynuować go nadal.
 

Środa  24.03.2021  ||    Dodała  Sabina K.