KRONIKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANA PAWŁA II W SANOKU |
|
|
|
200 | GRAFONOTKI klasy 7a... |
STRONA GŁÓWNA |
|
|
Nie wyobrażamy sobie nauki bez notatek. No właśnie! Większość notatek tworzona jest w bardzo tradycyjny, mało atrakcyjny, linearny sposób – staramy się zapisać wszystko pełnymi zdaniami, podkreślamy najważniejsze rzeczy, może czasami stosujemy jakieś skróty. Taki sposób notowania i nauki aktywizuje jedynie lewą półkulę mózgu, która odpowiada za funkcje logiczne i analityczne. Tymczasem istnieje inny, bardziej kreatywny i na pewno nie tak monotonny sposób prowadzenia notatek, który zwiększa efektywność pracy i zapamiętywania oraz aktywuje intuicję, pobudzając do równoczesnej pracy obie półkule mózgowe! Mowa o NOTATKACH GRAFICZNYCH (grafonotki, sketchnotki). Jest to jeden z najbardziej widowiskowych, a do tego skutecznych sposobów na naukę. Sketchnotki łączą słowa i obrazki, pozwalają o wiele skuteczniej przyswajać wiedzę. Tak zwany „wzrokowiec” szybko zapamięta najważniejsze treści. Chcąc pobudzić twórcze myślenie u dzieci, zachęciłam uczniów różnych klas, aby spróbowali stworzyć swoje własne grafonotki. Uczniowie klasy 7a przygotowali notatki do lekcji geografii o temacie „Energetyka”. Muszę przyznać, że spisali się na medal! Ich prace są czytelne i zrozumiałe a przy tym ciekawe i atrakcyjne. BRAWO! !!! Z niecierpliwością czekam na kolejne grafonotki !!!
|
|
Poniedziałek 5.04.2021 || Dodała Marta W. |
|
|