KRONIKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANA PAWŁA II W SANOKU


200 |  GRAFONOTKI klasy 7a...

STRONA GŁÓWNA

Nie wyobrażamy sobie nauki bez notatek.

No właśnie!

Większość notatek tworzona jest w bardzo tradycyjny, mało atrakcyjny, linearny sposób – staramy się zapisać wszystko pełnymi zdaniami, podkreślamy najważniejsze rzeczy, może czasami stosujemy jakieś skróty. Taki sposób notowania i nauki aktywizuje jedynie lewą półkulę mózgu, która odpowiada za funkcje logiczne i analityczne.

Tymczasem istnieje inny, bardziej kreatywny i na pewno nie tak monotonny sposób prowadzenia notatek, który zwiększa efektywność pracy i zapamiętywania oraz aktywuje intuicję, pobudzając do równoczesnej pracy obie półkule mózgowe!

Mowa o NOTATKACH GRAFICZNYCH (grafonotki, sketchnotki).

Jest to jeden z najbardziej widowiskowych, a do tego skutecznych sposobów na naukę. Sketchnotki łączą słowa i obrazki, pozwalają o wiele skuteczniej przyswajać wiedzę. Tak zwany „wzrokowiec” szybko zapamięta najważniejsze treści.

Chcąc pobudzić twórcze myślenie u dzieci, zachęciłam uczniów różnych klas, aby spróbowali stworzyć swoje własne grafonotki.

Uczniowie klasy 7a przygotowali notatki do lekcji geografii o temacie „Energetyka”. Muszę przyznać, że spisali się na medal! Ich prace są czytelne i zrozumiałe a przy tym ciekawe i atrakcyjne. BRAWO!

!!!  Z niecierpliwością czekam na kolejne grafonotki  !!!

 

Poniedziałek  5.04.2021  ||    Dodała  Marta W.