Nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego
Projektu MEiN LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI. Ze względu na ilość
uczęszczających do naszej szkoły uczniów uzyskaliśmy 70.000 zł.
dofinansowania na zakup pomocy naukowych.
Za uzyskane środki zakupiliśmy następujące
pomoce:
--- drukarka BANACH SCHOOL 3D z 5 letnią opieką
serwisową oraz bogatą bazą modeli 3D,
--- okulary wirtualnej rzeczywistości firmy AKTIN - 12 zestawów,
--- monitory dotykowe ułatwiające realizację interaktywnych lekcji z
wykorzystaniem zakupionych pomocy,
--- aparat fotograficzny SONY, statyw, gimbal, blendy fotograficzne do działań
audiowizualnych,
Aby sprawnie przeprowadzić realizację działań
związanych z projektem powołaliśmy zespół w skład, którego weszli:
--- p. Sabina Silarska i p.
Sabina Kurasik
- wdrożenie wykorzystania DRUKARKI 3D,
--- p. Anna Fedyń i p. Marta Wójcik - wdrożenie wykorzystania OKULARÓW 3D,
--- p. Anna Fedyń - wdrożenie wykorzystania STUDIA
FOTOGRAFICZNEGO,
Poniżej zapraszamy do przeglądania
informacji związanych z realizacją działań w ramach LABORATORIUM
PRZYSZŁOŚCI
15
| Wirtualna podróż klasy 3a po naszej planecie...
W dniu 5 maja 2023r. uczniowie klasy 3a, uczestniczyli w
ciekawych zajęciach dotyczących Układu Słonecznego oraz Ziemi,
wzbogaconych ofascynującą wirtualną
podróż po naszej planecie. Ta niezwykła przygoda możliwa była
dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu, który nasza szkoła
pozyskała w ramach Ogólnopolskiego Programu „Laboratoria
Przyszłości”.
Za sprawą okularów VRuczniowie odbyli wirtualną podróż po
ciekawych zakątkach naszej planety, podziwiając jej walory
przyrodnicze; ciekawe krajobrazy, świat wodny. Dzieci mogły zobaczyć
różne osobliwości z każdej strony, siedząc bezpiecznie i wygodnie
w ławce. Miały możliwość zajrzeć w
głąb oceanu i relaksować się pływając z pięknymi kolorowymi rybkami,
ale też przeżyć dreszczyk emocji stając oko w oko z otwartą paszczą
rekina.
Dzięki wykorzystaniu nowych technologii,
uczniowie w bardzo ciekawy sposób utrwalali zdobytą już wiedzę i
poszerzyli ją o nowe informacje.
Zajęcia były bardzo ciekawe i bogate w emocje.
Przeprowadziły je p. Anna Fedyń i p. Anna Blecharczyk.
14
|
Projekt 3D: "Altanka przy naszej szkole" w wykonaniu Eryka z
klasy 8b...
W ramach realizacji projektu edukacyjnego z Wiedzy o
Społeczeństwie, uczeń klasy 8b Eryk Kowalski postanowił
zaprojektować "ALTANKĘ koło naszej szkoły", a następnie
wykorzystując zakupioną w ramach Ogólnopolskiego Projektu
LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI drukarkę 3D, wydrukować elementy
przygotowanej przez siebie makiety. Była to również świetna
okazja do zademonstrowania wśród koleżanek i kolegów z klasy 8a i 8b,
jak działa drukarka 3D.
Już nie możemy się doczekać gotowego efektu. Ponieważ proces wydruku
elementów składowych tj. belek, wsporników podtrzymujących dach oraz
stołów, ław i elementów dekoracyjnych trwa bardzo wiele minut
jesteśmy zmuszeni poczekać na gotowy efekt.
13
| LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI - wirtualna wycieczka do
Londynu, Nowego Yorku I Toronto...
Za nami kolejna, niezwykle ciekawa lekcja z wykorzystaniem GOGLI
VR zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości. Tym
razem uczniowie klasy szóstej podczas lekcji języka angielskiego
przenieśli się do Londynu, gdzie mogli z bliska przyjrzeć się
najciekawszym zabytkom miasta tj.
Big Ben, Tower of London z Białą Wieżą i Tower Bridge.
Zwiedzili również wnętrze Buckingham Palace, czyli oficjalną
londyńską rezydencję brytyjskich monarchów.
Następnie szybciutko przenieśli się do Nowego Jorku, by pospacerować
po Times Square, a także na chwilę zajrzeli do Toronto.
Sobota 25.03.2023
||
Dodały Anna F. i Gertruda L. J.
12
| LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI - druk 3D w klasie 2a...
Uczniowie klasy 2a
uczestniczyli w ciekawych zajęciach w ramach projektu Laboratorium
Przyszłości, które przeprowadziła pani Sabina Silarska,
nauczycielka matematyki, odpowiedzialna za wdrożenie drukarki 3D
w naszej szkole.
Podczas zajęć dzieci
dowiedziały się, czym jest drukarka 3D, jak powstaje projekt oraz
poznały budowę i zasady działania urządzenia. Uczniowie z chęcią
i ciekawością uczestniczyli w zajęciach, byli pod ogromnym
wrażeniem procesu drukowania modelu myszki, który trwał
prawie 3 godziny. Obserwowali, jak warstwa po warstwie projekt
staje się rzeczywistością.
Po zakończonych
zajęciach uczniowie mieli wiele pomysłów, w jaki sposób można
wykorzystać drukarkę 3D i stwierdzili, że właściwie ta
nowoczesna technologia pozwala stworzyć niemal wszystko.
11
| LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI - wykorzystanie okularów VR
na lekcji GEOGRAFII w klasie 5a...
14 marca 2023r.
kolejna klasa, tym razem 5a, podczas lekcji GEOGRAFII
korzystała z nowoczesnego sprzętu VR, który szkoła pozyskała
w ramach Ogólnopolskiego Programu„LABORATORIA
PRZYSZŁOŚCI”.
Uczniowie na lekcjach zapoznają się z różnorodnością
krajobrazów świata, a dzięki okularom VR mogli
się przenieść w fascynującą podróż po świecie, podczas której mogli
przejść się po pustyni, sawannie, czy stepie, zobaczyć z bliska
lwa oraz niedźwiedzia polarnego, a także wędrować po najwyższych
górach świata - Himalajach.
Dzięki wykorzystaniu nowych technologii uczniowie w bardzo ciekawy
sposób utrwalali zdobytą już wiedzę i poszerzali ją o nowe ciekawe
informacje.
!!! Cieszymy się, że możemy prowadzić zajęcia angażujące wszystkich
uczniów
oraz pozwalające szybciej i skuteczniej przyswajać wiedzę !!!
10
| WALENTYNKOWA sesja zdjęciowa w ramach Laboratorium
Przyszłości...
Z okazji WALENTYNEK w Naszej Szkole odbyła się wyjątkowa sesja
fotograficzna. W romantycznej scenerii, wśród
sercowych baloników wszyscy chętni uczniowie i nauczyciele mogli
zrobić sobie nastrojowe zdjęcia, których efekty możemy podziwiać
wmateriale wideo.
Akcję w naszej szkole przeprowadziły panie: Anna Fedyń i Kamila
Mika przy dużym wsparciu uczniów klasy 7a, którzy mogli
rozwijać pasje fotografowania oraz samodzielnie wypróbować
sprzęt fotograficzny zakupiony w ramach Ogólnopolskiego Programu
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.
9
| "NA DACHU ŚWIATA" - zajęcia w klasie 2a z
wykorzystaniem okularów VR...
Uczniowie klasy 2a
uczestniczyli w zajęciach "Na dachu świata", podczas których
poznali najwyższe góry Himalaje. Były to kolejne zajęcia
wykorzystujące okulary VR oraz zasoby PORTALU CLASSVR,
który zawiera materiały edukacyjne z zakresu wirtualnej
rzeczywistości.
Podczas zajęć
uczniowie obserwowali zmieniający się krajobraz górski wraz ze
zmianą wysokości. Dołączyli do grupy śmiałków wspinających się na
Mount Everest. Obejrzeli panoramę 360 stopni przedstawiającą
pasmo górskie Himalajów w Nepalu.
Rozszerzona
rzeczywistość rozbudziła w uczniach ciekawość światem, pomaga
również tworzyć niezapomniane lekcje.
8
| Świąteczna sesja zdjęciowa z wykorzystaniem sprzętu
fotograficznego z Laboratorium Przyszłości...
Przed samymi Świętami Bożego Narodzenia w naszej szkole
odbyła się niezwykła sesja zdjęciowa dla wszystkich chętnych
uczniów i nie tylko.
Mogliśmy ją przeprowadzić dzięki sprzętowi fotograficznemu
zakupionemu w ramach Ogólnopolskiego Programu LABORATORIA
PRZYSZŁOŚCI, a także dzięki dodatkowym środkom
przekazanym przez p. Barbarę Zdybek – dyrektora szkoły, na
zakup świątecznego tła fotograficznego pozwalającego wyczarować
nam te niezwykle urokliwe zdjęcia.
Akcję w naszej szkole przeprowadziły panie: Anna Fedyń i Kamila
Mika.
7
| Uczniowie 1a podczas zajęć z wykorzystaniem OKULARÓW
do wirtualnej rzeczywistości...
Za nami pierwsze zajęcia z wykorzystaniem okularów ClassVR, w
których wzięli udział nasi pierwszoklasiści. Uczniowie mieli
możliwość m.in. zajrzeć w głąb oceanu i przyjrzeć się z bliska
pływającym w nim rekinom i innym mieszkańcom podwodnego świata,
zobaczyli również jak wyglądają, niektóre narządy człowieka, np.
serce, płuca.
Wszystkie treści wyświetlane w okularach przekazywane były z
komputera nauczyciela, dzięki czemu to nauczyciel sprawował pełną
kontrolę nad realizowanym zadaniem, a uczniowie z pełnym
zaangażowaniem skoncentrowani byli na obserwowanym zagadnieniu.
Okulary VR to niesamowite narzędzie interaktywne, które
będziemy wykorzystywać na zajęciach. Dzięki temu nauka w naszej
szkole będzie nie tylko przyjemniejsza, ale także efektywniejsza.
Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością
jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe doświadczenia.
Zajęcia w klasie pierwszej przeprowadziły p. Anna Fedyń i p.
Anna Łakoś.
6
| "ŻYCIE W LESIE" - wykorzystanie OKULARÓW 3D w ramach
Laboratorium Przyszłości w klasie 2a...
Uczniowie klasy 2a uczestniczyli w cyklu zajęć pod hasłem "Życie
w lesie”, podczas których nauczyli się rozpoznawać różne
gatunki drzew liściastych, poznali również cechy
charakterystyczne drzew, budowę liści. Dowiedzieli się,
dlaczego jesienią liście zmieniają barwy. Wzbogacili swoją
wiedzę o wiele nowych wiadomości, poznali warstwową budowę lasu,
rozmawiali o znaczeniu lasu w życiu człowieka.
4 listopada odbyły się zajęcia podsumowujące, podczas których
uczniowie zaprezentowali samodzielnie wykonane w domu plakaty imakiety
przedstawiające warstwy lasu. Wykorzystując nowoczesny sprzęt
VR, który szkoła pozyskała w ramach Ogólnopolskiego Programu
„LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”, uczniowie odbyli wirtualny spacer
w głąb lasu, który jesienią potrafi zachwycić mnogością barw.
Przyroda i wspaniałe krajobrazy wzbudziły w dzieciach zachwyt.
Korzystając z pięknej jesiennej pogody uczniowie udali się
również na wycieczkę do pobliskiego lasu. Była to okazja do
powtórzenia wiadomości. Obcowanie z przyrodą w naturalnym środowisku
leśnym, to doskonały sposób na wzbogacanie wiedzy. Dzieci
poznawały przyrodę wszystkimi zmysłami: patrząc, słuchając,
dotykając i wąchając. Obserwowały las, który kryje w sobie wiele
tajemnic. Doświadczyły, że las to źródło świeżego powietrza,
a przytulanie się do drzewa to idealny sposób na wyciszenie inabranie
energii.
Możliwość bezpośredniego kontaktu z przyrodą dostarczyła uczniom
wielu wspaniałych przeżyć i wzbudziła ciekawość.
5
| LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI - szkolenie dla nauczycieli z
wykorzystania drukarki 3D w dydaktyce...
27.10.2022 r. odbyło się szkolenie dla nauczycieli z obsługi
drukarki 3D, w ramach Ogólnopolskiego Programu LABORATORIUM
PRZYSZŁOŚCI, przeprowadzone przez p. Sabinę Silarską oraz
p. Sabinę Kurasik.
Celem tego programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i
technicznych wśród uczniów. Obsługa narzędzi, twórcze
myślenie to podstawowe umiejętności decydujące o rozwoju
cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym.
Prowadzące szkolenie podkreśliły ważną rolę działań wspierających
pracę nauczycieli w celu podnoszenia jakości pracy naszej szkoły.
Podczas zajęć uczestnicy zapoznali się z budową drukarki 3D
oraz z materiałami stosowanymi w druku 3D, a także poznali
program do przygotowania wydruków 3D. Ponadto zastosowano
zdobytą wiedzę podczas szkolenia w praktyce, a mianowicie
wydrukowanie kostki do gier.
Ten nowoczesny sprzęt zapewne uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli
uczniom rozwijać swoje zainteresowania.
Uczniowie klasy 7a podczas
lekcji GEOGRAFII
skorzystali z nowoczesnego sprzętu VR, który szkoła pozyskała
w ramach Ogólnopolskiego Programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”.
Dzięki
okularom VR dzieci nie tylko widzą wirtualny świat na ekranie, ale
praktycznie stają się jego częścią, co sprzyja przeżywaniu i zapamiętywaniu. Zwykła lekcja geografii zamieniła się w fascynującą
podróż po świecie, podczas której uczniowie mogli przenieść się do
różnych zakątków świata, obejrzeć islandzki gejzer, przejść się po
pustyni, sawannie, czy wędrować po najwyższych górach świata - Himalajach.
Dzięki wykorzystaniu nowych technologii uczniowie w bardzo ciekawy
sposób utrwalali zdobytą już wiedzę i poszerzali ją o nowe ciekawe
informacje. Cieszymy się, że możemy prowadzić zajęcia angażujące
wszystkich uczniów oraz pozwalające szybciej i skuteczniej
przyswajać wiedzę.
3
| Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli z
wykorzystania OKULARÓW 3D w dydaktyce...
W dniu 11.10.22r. w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia
Nauczycieli odbyło się szkolenie, prowadzone przez p. Marcina
Pełecha wzakresie obsługi
okularów do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości ClassVR i
wykorzystywania ich możliwości w procesie edukacji.
System Class VR to nowoczesne narzędzie interaktywne pozyskane w
ramach Ogólnopolskiego Programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”,
służące do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów.
Podczas szkolenia, nauczyciele naszej szkoły testowali ten
znakomity, nowoczesny sprzęt iświetnie się
przy tym bawili.
!!! Pozyskany urządzenia pozwolą nam wprowadzić kreatywne i
ekscytujące nauczanie,
dzięki czemu
nauka w naszej szkole będzie nie tylko przyjemniejsza, ale także
efektywniejsza !!!
2
| W klasie 2a przenieśliśmy się do "ŚWIATA BRYŁ"...
W klasie 2a podczas zajęć rozwijających, realizowana jest INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Matematyka wokół nas”.
Celem zajęć jest zachęcanie i motywowanie uczniów do poznawania i rozumienia otaczającej nas rzeczywistości.
W październiku odbył się cykl zajęć pod hasłem „W świecie brył”, podczas których
uczniowie przenieśli się
w wirtualny świat figur przestrzennych, poszukiwali przykładów zastosowania brył w otaczającym świecie.
Oglądali modele brył w świecie realnym i wirtualnym wykorzystując okulary 3D, które szkoła pozyskała w ramach
Ogólnopolskiego Programu „Laboratoria Przyszłości”.
Uczniowie tworzyli z patyczków szkielety sześcianów,
prostopadłościanów. Podczas zajęć wykorzystano również aplikację QUIVER, która pozwala nie tylko na rozwijanie
umiejętności manualnych, ale sprawia, że kolorowanie i „ożywianie” obrazków staje się zabawne oraz odrobinę magiczne.
Pokolorowane siatki brył „ożyły”, wirowały w dłoniach uczniów i zmieniały swoją formę.
Zajęcia dostarczyły uczniom
niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie wykorzystamy te niezwykłe możliwości jakie dają nam
nowoczesne technologie, które w pełni angażują uczniów i pozwalają szybciej przyswajać wiedzę i zrozumieć nawet
skomplikowane problemy.
1
| Laboratorium Przyszłości rozpoczyna swoją działalność...
Ogólnopolski Program „Laboratoria Przyszłości” to inicjatywa
edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we
współpracy zCentrum GovTech w Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów. Misją programu jest stworzenie
nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób
ciekawy, angażujący wszystkich uczniów oraz sprzyjający
odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
W ramach inicjatywy nasz szkoła zakupiła 12 sztuk okularów VR
firmy AKTIN wraz z dostępem do platformy edukacyjnej CLASS VR,
składającej się z kilkunastu modułów przedmiotowych. Panel
użytkownika pozwala na korzystanie z ponad 1000 gotowych
scenariuszy lekcji, między innymi: z biologii, chemii,
fizyki, geografii, historii, matematyki, sztuki, muzyki, religii,
nauki czytania i pisania, nauki języków, edukacji społecznej i obywatelskiej, teatru oraz sztuk scenicznych.
Oprócz okularów zakupione zostały również kostki do rzeczywistości mieszanej, która jest wynikiem integracji
świata fizycznego i cyfrowego łącząc obiekty wirtualne z widokami świata rzeczywistego. Umożliwia ona uczniom fizyczną
interakcję z ogromną gamą ekscytujących modeli3D.
Trzymanie w dłoni bijącego ludzkiego serca, czaszki lub
spotkanie oko w oko z pająkiem przenosi każdą lekcje w inny wymiar.
Dzięki okularom Wirtualnej Rzeczywistości Class VR uczniowie będą
mogli również nurkować w rafie
koralowej, zwiedzać Paryż, czy zobaczyć wnętrze komórki. A lekcje
zamienią się w fascynującą podróż.
!!! Dlatego, też w naszej szkole trwają intensywne
przygotowania niezbędnego sprzętu,
aby już za nie długo móc przetestować go z naszymi uczniami
!!!