220
| Mistrzostw SP6 w Tenisie Stołowym
- runda III... |
|
Rozstrzygnięcie III RUNDY Mistrzostw SP6 w Tenisie Stołowym,
przyniosło zmianę na pozycji LIDERA.
Karol Pajęcki po zaciętych pojedynkach, wyprzedził Pawła Chrząszcza zaledwie
o 1 seta.
Wyrównaną formę prezentują również
Maciej Gibała oraz
|
Dawid Dmitrzak, którzy walczą o każdą piłeczkę.
Nasze rozgrywki przechodzą w fazę finałową. Do końca
pozostało DWA turnieje, a na parkiecie CZTERECH
najlepszych zawodników.
10 maja rozpoczynamy RUNDĘ IV, która zapowiada się
bardzo emocjonująco.
Szczegółowe wyniki zawodów
w dziale
MISTRZOSTWA SP6
|
Sobota 28.04.2018
||
Dodał: Wacław B. |
|
219
|
Galeria klas... |
|
Otrzymaliśmy od Firmy MAWI aktualne zdjęcia klas,
które trafiły do naszej
GALERII
Zapraszamy do
ich obejrzenia. |
Sobota 28.04.2018
||
Dodał: Wacław B. |
|
218
|
Kolejne spotkanie z PODRÓŻNIKAMI z Grupy TRZASK... |
|
„Jesteśmy grupą młodych ludzi ciekawych świata i dążących
do jego poznania”
– tak o swojej działalności mówią podróżnicy tworzący
zespół obieżyświatów "TRZASK".
23 kwietnia odbyło się spotkanie z podróżnikiem.
|
Uczniowie klas 0 – 3 brali w nim udział
na pierwszej godzinie lekcyjnej, a uczniowie
klas starszych na drugiej i trzeciej.
Tym razem wysłuchaliśmy opowieści o wyprawie do Amazonii.
Prezentację prowadził Samuel Kempski – przedstawiciel
Grupy Podróżniczej "TRZASK". Uczniowie z dużym
zainteresowaniem słuchali ciekawych opowieści:
---- zobaczyliśmy Teatro Amazonas w mieście Manaus,
poznaliśmy zwyczaje panujące w indiańskiej wiosce.
---- zadaliśmy sobie też pytanie: czy nad amazonką rośnie
„dżungla”?
---- spotkaliśmy się prawie oko w oko z kajmanem
– małym, metrowym krokodylem, z łagodną piranią, która
jeszcze nie poczuła krwi oraz wodzem Indian.
---- wstąpiliśmy do Fordlandii, miasteczka, które
zostało wybudowane dzięki Henrry’emu Fordowi.
---- odszukaliśmy w Amazonii kauczukowce i
sprawdziliśmy czy trwa jeszcze kauczukowy „boom”.
Jak co roku uczniowie, którzy wykazali się wiedzą
geograficzną otrzymali słodkie nagrody. Warto było
spotkać się z wielką przygodą, poprzez ciekawe
opowieści, czasem zapierające dech w piersiach. Spotkanie
wzbogacone było również humorystycznymi wątkami
i spotkało się z dużym zainteresowaniem wśród dzieci.
Ukazano piękno świata oraz przybliżono kulturę i zwyczaje
prezentowanych miejsc.
Była to ciekawa lekcja geografii, miejmy nadzieję, że nie
ostatnia.
|
Czwartek 26.04.2018
||
Dodała: Anna B. |
|
217
|
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny OXFORD... |
|
W naszej szkole, 25 kwietnia 2018 r. odbyła się 29 edycja
Międzynarodowego Konkursu Matematycznego OXFORD - Matematyka
PLUS. Wzięło w nim udział 21 uczniów
z klas czwartych, piątej, szóstej i siódmej.
Uczniowie do końca zmagali się z zadaniami
algebraicznymi,
|
geometrycznymi. Nie zabrakło również zadań sprawdzających
logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność poprawnego
liczenia oraz stosowania reguł, twierdzeń i wzorów.
Wyniki konkursu poznamy w czerwcu. Mamy nadzieję, że nasi
uczniowie zdobędą wysokie miejsca.
!!! Czekamy cierpliwie !!!
|
Piątek 27.04.2018
||
Dodała: Aneta F. |
|
216
| Czy
wiesz jak dbać o siebie kiedy jest SMOG?... |
|
W dniu 24. 04.
odbyły się ostatnie zajęcia realizowane w klasie
I, w ramach
I EDYCJI
Społecznej Kampanii Edukacyjnej „Rodzice i dzieci, Powietrze
bez śmieci”.
Ich tematem wiodącym było: Jak się zabezpieczyć przed
szkodliwymi działaniami smogu,
żeby zmniejszyć
|
ryzyko chorób wywołanych przez zanieczyszczenie powietrza.
Uczniowie wspólnie z nauczycielkami wykonali „Informator
antysmogowy”, który informuje o tym, co należy zrobić, a
czego nie wolno, gdy jest smog.
KIEDY JEST SMOG
NALEŻY:
--- Założyć maskę antypyłową, gdy trzeba wyjść z domu na
zewnątrz.
--- W mieszkaniu włączyć oczyszczacz powietrza (50% smogu
przedostaje sie do wnętrz).
---
Iść do lekarza, jeśli choruje się na
choroby układu oddechowego lub krążeniowego.
KIEDY JEST SMOG
NIE WOLNO:
---
Wychodzić na spacer.
--- Uprawiać sportu na zewnątrz (np. biegać, czy jeździć
rowerem).
--- Wietrzyć mieszkania, myć okien, zostawiać otwartych drzwi.
Ponadto dzieci
samodzielnie, z dostępnych materiałów, wykonały własne
MASECZKI ANTYSMOGOWE, wykazując się pomysłowością i
kreatywnością.
Zajęcia były
bardzo ciekawe. Dostarczyły dzieciom kolejnej porcji wiedzy
dotyczącej smogu.
Jako pracę domową
wykonają własny domowy zestaw INFORMATORA ANTYSMOGOWEGO
w postaci znaków nakazu i zakazu.
|
Czwartek 26.04.2018
||
Dodała: Anna B. |
|
215
| DNI
WOLNE od zajęć dydaktycznych... |
|
Szanowni Rodzice!
Zgodnie z informacją
podaną do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły
30 kwietnia, 2 maja, 4
maja 2018 r. są DNIAMI WOLNYMI od zajęć edukacyjnych.
ŚWIETLICA SZKOLNA jest czynna
w godz. od 6.45 do 15.00
W TYCH DNIACH NIE ZAPEWNIAMY POSIŁKU
|
Uczniowie, którzy nie
są zapisani do świetlicy, mogą skorzystać z opieki
świetlicowej.
Proszę zgłosić ten fakt do wychowawcy klasy lub wychowawcy
w świetlicy do dnia
27.04.2018 r.
|
Środa 25.04.2018
||
Dodała: p. Dyrektor |
|
214
| II RUNDA Mistrzostw SP6 w Tenisie Stołowym
poza nami... |
|
Zakończyliśmy II RUNDĘ Mistrzostw SP6 w Tenisie Stołowym,
w której, po zaciętej walce, w dalszym ciągu na prowadzeniu
pozostaje Paweł Chrząszcz z klasy 6, z dorobkiem
17 zwycięskich setów (przy 3 straconych)
oraz 213 pkt. zdobytych (przy 101 straconych).
|
Tuż, tuż za nim, na miejscu drugim, goni go
Karol Pajęcki również z klasy VI,
który ma również 17 zwycięskich setów (przy 3
straconych) i 220 pkt.
zdobytych, ale stracił 121 pkt.
Na miejscu trzecim znajduje się Kacper Łęcki,
który zdobył 13 setów zdobytych i 171 pkt.,
a stracił 75 pkt.
Dogania go Maciej Gibała z
klasy V, który również
13 setów zdobytych
i 188 pkt.,
ale stracił aż 146 pkt.
Wkrótce opublikujemy wyniki RUNDY III, która również się
zakończyła.
Szczegółowe wyniki zawodów
w dziale
MISTRZOSTWA SP6
|
Środa 25.04.2018
||
Dodał: Wacław B. |
|
213
|
TALENT SHOW w Sanockim Domu Kultury... |
|
Około jedenastej w południe wyszliśmy przed szkołę i pojechaliśmy
autobusem do Sanockiego Domu Kultury. Chwilę
czekaliśmy przed wejściem, aż zaproszono nas do sali
widowiskowej.
Gdy zajęliśmy miejsca
czekaliśmy dłuższą chwilę na rozpoczęcie się spektaklu,
w międzyczasie rozdane zostały bilety szczęścia,
które były przepustką do wzięcia
|
udziału w rozmaitych występach.
Gdy rozpoczęło się
widowisko pokazano nam jak wygląda kręcenie reklam i teledysków
zza kulis, było też wiele występów z użyciem tzw. „green
screen'u”, w których mieliśmy odgrywać rozmaite scenki,
do których następnie komputerowo wklejano i wyświetlano na
ekranie odpowiednie tło.
Na sam koniec prowadzący
rozdał cztery bilety „Jokery” które umożliwiały
zaprezentowanie swojego talentu na scenie. Trzy spośród
wybranych osób zaprezentowały swoje zdolności gimnastyczne,
wykonując figury akrobatyczne, natomiast czwarta uraczyła nas
występem wokalnym.
Około godziny czternastej
po południu wróciliśmy do szkoły.
|
Wtorek 24.04.2018
||
Dodał: Michał Glinianowicz z
klasy 5 |
|
212
|
Zdrowie jest WAŻNE... |
|
Na czwartych już warsztatach antysmogowych pod
patronatem Fundacji PGNiG im. I. Łukasiewicza w ramach
Społecznej Kampanii Edukacyjnej „POWIETRZE BEZ ŚMIECI”
szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Czy wiesz jak smog
szkodzi zdrowiu?
|
Uczniowie klasy pierwszej zastanawiali się m.in. nad
tym:
Czy smog ma wpływ na zdrowie ludzi i zwierząt?
Czy smog może powodować katar, bóle głowy?
Czy smog ma wpływ na to, co jemy?
Dzieci bardzo szybko wyciągnęły prawidłowy wniosek tj.:
Smog źle wpływa na nasze zdrowie, samopoczucie i sprawność
fizyczną.
W kolejnym punkcie zajęć uczniowie pod opieką pań
prowadzących, czyli p. Anny
Blecharczyk i p. Anny Fedyń; przeprowadzili trzy
eksperymenty sprawdzające DO CZEGO SŁUŻY NAM POWIETRZE.
Podczas pierwszego doświadczenia wszystkie dzieci wstawały i
oddychały głęboko, wdychając powietrze nosem i wydychają
ustami. Drugie ćwiczenie polegało na tym iż dzieci zatykały
nosy i oddychały ustami. A podczas trzeciego eksperymentu
uczniowie mieli za zadanie zatkać nosy i usta i próbować
oddychać.
Po wykonaniu tychże ćwiczeń wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że
bez oddychania nie możemy żyć!, nie da się zbyt długo
wytrzymać z zatkanym nosem i ustami, powietrze jest nam
niezbędne do oddychania, podczas oddychania powietrze wędruje
do wnętrza naszego ciała i najważniejsze, że powietrze dla
człowieka jest ważniejsze niż jedzenie, bo bez jedzenia można
przeżyć kilka dni, a bez powietrza wytrzymamy najwyżej kilka
minut.
W kolejnej części zajęć dzieci opowiedziały jak same dbają o
własne zdrowie, jak się okazało najmłodsi bardzo dużo wiedzą
na temat zdrowego żywienia, aktywności fizycznej i
konieczności wizyt u lekarza gdy jesteśmy chorzy.
Po uzyskaniu tychże informacji uczniowie zostali podzieleni
na 4 grupy odpowiadające konkretnym częścią ciała
człowieka: mózg, serce, płuca, nos i usta.
Każda grupa otrzymała odpowiedni emblemat i przygotowała
pantomimę na temat wpływu smogu na organ, który
otrzymali, a reszta klasy zgaduje co to za dolegliwość. I tak:
--- grupa MÓZG prezentowała PROBLEMY Z PAMIĘCIĄ,
--- grupa SERCE - ZAWAŁ SERCA,
--- grupa PŁUCA - RAK PŁUC,
--- grupa NOS I USTA
przedstawiła KASZEL, KATAR.
Na zakończenie zajęć każde dziecko wykonało własną KUKIEŁKĘ
ANTYSMOGOWĄ za pomocą, której może odegrać dla rodziny
teatrzyk o szkodliwości smogu dla
zdrowia ludzi.
|
Wtorek 24.04.2018
||
Dodała: Anna F |
|
211
|
Prawo Harcerskie... |
|
W ramach realizacji zadań na stopnie harcerskie dh Iza
przygotowała prezentację dotyczącą Prawa Harcerskiego.
Każda harcerka i każdy harcerz traktuje to jak swój
Honorowy Kodeks postępowania w życiu codziennym. Zachęcamy
do zapoznania się z 10 punktami, które są
dla
|
nas wskazówkami naszego postepowania.
Więcej relacji z działań 9DH
w dziale
ZUCHY I HARCERZE
|
Wtorek
24.04.2018
||
Dodała: dh. phm. Marylka K. |
|