Uczniowie klasy 2a
uczestniczyli w realizacji projektu „Pogoda". Projekt
zakładał poznanie pojęć dotyczących pogody, elementów pogody,
odczytywanie wskazań termometru, posługiwanie się znakami umownymi
do oznaczanie elementów pogody, kształcenie umiejętności prowadzenia
systematycznych obserwacji, formułowanie spostrzeżeń i wniosków.
Na przestrzeni miesiąca grudnia oraz kwietnia
uczniowie obserwowali warunki pogodowe na naszym obszarze i wszelkie
spostrzeżenia skrupulatnie odnotowywali w samodzielnie wykonanym
„Kalendarzu pogody”. Brali pod uwagę rodzaje opadów,
zachmurzenie, temperaturę powietrza oraz siłę wiatru. Dokonywali
matematycznych obliczeń średniej temperatury miesiąca i dzielili się
wnioskami wypływającymi ze swej pracy. Zostały sporządzone notatki
dotyczące pogody w obu miesiącach. Dokonano porównania pogody
występującej zimą (grudzień), z wiosenną (kwiecień).
W czasie zajęć dzieci zapoznały się również z rodzajami
przyrządów, które wykorzystywane są przez synoptyków w stacjach
meteorologicznych. Obejrzeli filmiki dotyczące pogody i jej
elementów. Spróbowali też swoich sił i umiejętności jako
prezenterzy pogody.
!!! Zachęcamy do
zapoznania się ze spostrzeżeniami oraz wnioskami z naszych
obserwacji !!!
|